قضییه این است که اگر شما به عنوان یک متخصص روابطعمومی، قصد ایجاد شرکتی با این موضوع و ارائه راهحلهای ارتباطی در بخش خصوصی داشته باشید باید با مراجعه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خود، درخواست تأسیس کانون آگهی و تبلیغات داده و در صورت برخورداری از شرایط و داشتن صلاحیتهای لازم، مجاز به ارائه خدمات روابطعمومی خواهید شد.
یعنی به جای اینکه در زیرمجموعه فعالیتهای روابطعمومی از امکان ارائه خدمات آگهی و تبلیغات برخوردار شوید با دریافت مجوز کانون آگهی و تبلیغات، به شما اجازه فعالیتهای روابطعمومی داده میشود! این در حالیست که کارشناسان روابطعمومی بر این عقیدهاند که تکنیکها و تاکتیکهای روابطعمومی بسیارگسترده بود و آگهی و تبلیغات در زمرهی ابزار در اختیار روابطعمومیها محسوب میشوند.
روند افزایش شرکتهای مشاور و مجری روابطعمومی در کشورهای مختلف نیز حاکی از اثربخشی، قدرت نفوذ و ارتقای اعتبار روابط عمومی است.
حالا در چنین شرایطی به نظر میرسد، تعجیل در اصلاح عناوین ذکر شده، ضروری است.حداقل و کف انتظارات در این زمینه اصلاح عنوان کانونهای آگهی و تبلیغات به کانونهای روابطعمومی و تبلیغات است.
اگرچه عنوان کانونهای روابطعمومی و یا کانونهای ارتباطات، میتواند در برگیرنده مجوعه وظایفی باشد که تبلیغات نیز بر عهده دارد.