موزیکال : در این سبک چند نفر یا چند شخصیت کارتونی مشغول خواندن آوازی برای کالای مورد نظر هستند. دلیل استفاده از این سبک این است که اشعار و ترانه ها به راحتی در ذهن حک می شود این نوع سبک اگر آگاهانه ساخته شود می تواند تاثیر موثری بر تبلیغات داشته باشد.
ارایه تاییدیه : در این روش از منبعی استفاده می شود که کالای مورد نظر را تایید می کند . در این روش فقط از افراد مشهور استفاده نمی کنند حتی می توانند از افراد غیر مشهور هم استفاده کنند .
چرا فقط از افراد مشهور استفاده نمی کنند؟ زیرا استفاده کردن از افراد مشهور باعث مشکلات خاصی می شود . مثلا فرد متهم به مواد نیروزا می شود یا جمله ای در رسانه ها چاپ می شود که مخالف با افکار عمومی جامعه است .
**افرادی که برای این سبک انتخاب می شوند باید طوری باشند که متناسب با موضوع تبلیغ باشد .
مستندات علمی :در این سبک کالاها مورد نظر طوری نشان داده می شود که این کالاها بیشتر مورد علاقه یا مورد پسند قرار گرفته اند .
داستان گویی : این تکنیک شبیه ساختن یک فیلم کوتاه است . با این تفاوت که در عرض زمان کوتاهی 30 ثانیه به تمام برسد. در این تکنیک بخش گفتاری بر روی تبلیغ خوانده می شود و گوینده مشهور نیست . در این سبک باید جمله ها و سخنان با نوع تبلیغ یکی و همخوانی داشته باشد.
شایستگی فنی : در این شیوه توانایهای شرکت در تولید کالای مورد نظر ارایه می شود. این شیوه بیشتر برای وسایل برقی استفاده می شود
نمای نزدیک : تلویزیون وسیله ای برای خلق نمای نزدیک است . این نماها بیشتر برای شرکت ها و رستوران ها استفاده می شود. در این شیوه صدا غالبا برروی تصویر به کار گرفته می شود.
رتوسکوپ : در این شیوه سکانسهای واقعی و انیمیشن به صورت جداگانه تهیه می شود و آخر در هم ترکیب می شود.
مقایسه : کالای مورد نظر را با کالاهای شرکت های دیگر مقایسه می کنند . این شیوه یکی از شیوه های ارایه پیام است . عمل مقایسه به صورت مستقیم انجام می شود.
حل مشکل : این شیوه از آغاز ابداع تلویزیون مورد استفاده قرار گرفته .منظور از این نوع تبلیغات این است که : هر کالایی دارای مشکل اولیه ای است که این شیوه می تواند راه حلی برای مشکلات کالای مورد نظر باشد.
سبک زندگی : سبک زندگی یک الگوی زندگی فردی است که این سبک چیزی بیش از شخصیت یا طبقه اجتماعی شخص است. در این شیوه کالا را متناسب با سبک زندگی نشان می دهند.
برشی از زندگی روزمره : این شیوه یک شیوه دراماتیک قدیمی است ، یعنی گروهی از بازیگران داستانی را به نمایش می گذارند و از مارک کالای مورد نظر در این نمایش استفاده می کنند.
فرد سخنگو : در این تکنیک فرد جلوی دوربین به طور مستقیم در مورد کالای مورد نظر صحبت می کند . فرد کالا را مستقیما نشان می دهد یا بر روی تصویر کالا صحبت می کند .
انیمیشن : نقاشی متحرک یکی از شیوه های ارایه پیام است . متداولترین شکل نقاشی متحرک ، ارایه آن در قالب کارتون است. امروزه به جای فکر کردن ارایه پیام از کامپیوتر استفاده می کنند . این عمل باعث شده که جذابیت آن بسیار کم شود.
مصاحبه با مشتری : این مصاحبه با افراد غیر حرفه ای انجام می گیرد . مانند محصول کاچیران که از خانم ها می پرسند که :
آیا شما لباسهایتان را بیرون می دوزید ؟ خیر
آیا شما خودتان خیاط هستید ؟ خیر
به این صورت تبلیغ به اتمام می رسد .
خیال پردازی : این سبک در باره کالا یا مصرف آن است که می تواند خیال پردازی و رویا را ایجاد کند .
حالت یا ذهنیت پردازی : این شیوه بسیار پر هزینه است . این شیوه را از چند روش استفاده می کنند . هدف اصلی در این روش به وجود آوردن ذهنیت و یا حالت خاصی برای کالایی که شرکت قصد فروش آن را دارد . حالات و ذهنیتی که به وجود می آید شامل : عشق ، محبت ، زیبایی و ..... نسبت به آن کالا است .
عناصر موجود در پیام تبلیغاتی :
امروزه برای ساخت تبلیغات عوامل متعددی را در نظر می گیرند ، که این اجزا باعث می شود موفقیتی به وجود آورد .
عناصر تبلیغاتی شامل : موسیقی ، صحفه آرایی ، رنگ ، ...... می باشد.
موسیقی : یکی از مهم ترین اجزا در تبلیغات است . موسیقی تبلیغات باید آگاهانه ساخته شود و باید موسیقی در اختیار اجزای تبلیغات باشد . موسیقی می تواند به درک و فهم مخاطب کمک بسزایی کند . موسیقی تبلیغات باید به دست افراد متخصص ساخته شود و باید با فضای تبلیغ ، همخوانی داشته باشد. موسیقی می تواند پیام مورد نظر را به راحتی انتقال دهد . حضور موسیقی در تیزرها ، به عنوان کلام و تصویر استفاده می شود.
رضا رضائیان (دکتری Ph.D ارتباطات)